Chello

Even een stukje life loggen. Al is het alleen maar om ervoor te zorgen dat de termen 'UPC', 'Chello', 'problemen' en 'factuur' door Google worden geïndexeerd. Moedeloos word je ervan. Ik internet via Chello van UPC, en begin dit jaar had ik last van een extreem trage verbinding. Ik bellen met de helpdesk, en men beloofde een monteur langs te sturen. De desbetreffende middag had ik vrij genomen, en wachtte geduldig af. Op een gegeven moment belde de monteur op om te melden dat het probleem was verholpen en dat hij niet langs hoefde te komen. Prima. Een paar weken later vertoonde mijn internetverbinding wederom kuren, regelde ik nogmaals een monteur ('geen probleem meneer, nee, u hoeft niets te betalen'), nam een middag vrij om bij thuiskomst te ontdekken dat de monteur, tegen de afspraak in, al 's ochtends was gekomen.

Nu ja, mijn verbinding werkte weer, dus ik dacht dat alles nu in orde was. Dat was het ook, totdat ik de factuur ontving, waarop voor 150 euro aan monteurskosten in rekening was gebracht. Na weer een telefoontje met de helpdesk ('u heeft gelijk, dit zijn onterechte kosten'), besloot ik in samenspraak met de helpdesk het bedrag te storneren en direct het juiste bedrag over te maken. Blijkbaar is dat te ingewikkeld voor UPC, want vanaf dat moment ging het grondig mis. Op de volgende factuur had ik een fikse betalingsachterstand. Ik weer - enfin, je kunt het wel voorspellen. 'U heeft gelijk meneer, we zullen het in orde maken.'

Van de daaropvolgende twee rekeningen klopte wederom geen fluit, en begin juni kreeg ik een factuur waarop 17 euro aanmaningskosten stonden vermeld én een betalingsachterstand. Na een telefoontje ('dit is inderdaad niet juist'), heb ik het correcte bedrag overgemaakt. Als klap op de vuurpijl startte ik zojuist mijn pc op, om er achter te komen dat ik geen internetverbinding had, Het bleek dat mijn account was geblokkeerd wegens een betalingsachterstand. Aargh! Zo langzamerhand begin ik vrij moe te worden van dat frustrerende bureaucratische gedoe bij UPC - als een soort van een helling rollende sneeuwbal lijkt een miniem probleem buiten mijn schuld om opgeblazen te worden tot gigantische proporties. Als ik weer gezeik krijg bij de volgende factuur, vind ik het welletjes geweest. Iemand nog tips voor een goede provider?

peter Maandag 20 Juni 2005 at 12:40 pm | | overig

drie reacties

Ik heb planet internet. Tot nu toe nooit problemen gehad, en die keren dat ik wat had prima geholpen.

Kratarknathrak, - 20-06-’05 15:29

Ik heb ook ADSL via Planet Internet en daar hem ik op zich ook nooit problemen mee gehad. De enige keer dat het echt fout ging, was na een verhuizing, 2? jaar terug. Toen bleek overigens wel dat de helpdesk van Planet hun rampzalige reputatie ten volle waarmaakte. Zou ik nu opnieuw moeten kiezen, dan koos ik hoogst waarschijnlijk voor XS4ALL of om de KPN uit te schakelen een provider die via BBNed ADSL biedt, bijv. TweakDSL

RRRobert, (E-mail ) - 20-06-’05 17:29

Na behoorlijke connectie-problemen bij @home zijn wij ongeveer twee jaar geleden overgestap naar Planet ADSL. Tot nu toe heb ik nix te klagen.

Saskia, (URL) - 20-06-’05 23:35
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spam te voorkomen, vraag ik je vriendelijk om de volgende vraag te beantwoorden.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.